середа, 16 січня 2008 р.

Структура соціальних інститутів

У якості останнього прикладу складних систем ми звернемося до структури соціальних інститутів. Групи людей об’єднуються разом для досягнення цілей, які не можуть бути виконані одноосібно. Деякі організації є швидкоплинні, деякі витримують багато поколінь. Коли організації ростуть швидко, ми бачимо появу чіткої ієрархії. Транснаціональні корпорації містять компанії, які в свою чергу складаються з підрозділів, які в свою чергу містять гілки, які в свою чергу містять місцеві офіси і так далі. Якщо організація довгограюча, границі між цими частинами можуть змінюватися, та через якийсь час може з’явитися нова стабільніша ієрархія.
Взаємини між різними частинами великої організації лише подібні таким, що знайдені між складовими комп’ютеру, або рослини, або навіть галактики. Наприклад, рівень взаємодії між робітниками всередині окремого офісу є більшим, ніж між робітниками різних офісів. Поштовий службовець звичайно не взаємодіє з головним виконавчим директором компанії, але часто взаємодіє з іншими людьми у поштовій кімнаті. Тут також ці різні рівні об’єднані загальними механізмами. Службовець та директор оплачуються однією фінансовою організацією та розділяють загальні засоби, подібні телефонній системі компанії, щоб виконувати свої задачі.
[1]

Немає коментарів: